Η ονοματολογία σχετικά με την ονομασία του Αρκαδικού Ποταμού, έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία, καθώς υπάρχει πλήρες διάσταση απόψεων σχετικά με την εν λόγω ονομασία του ποταμού.
Κάποιοι συντοπίτες μας, ανώνυμα βέβαια, έσβησαν με σπρέι την ονομασία του ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ, από τις τρεις επίσημες πινακίδες της Νομαρχίας Μεσσηνίας που υπάρχουν από την διασταύρωση στα διόδια μέχρι το ποτάμι και στις οποίες αναφέρεται ο ποταμός, ως ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ. Ωστόσο, υπάρχουν αντιρρήσεις και επώνυμα από συγχωριανούς μας , που μέσω ορθολογικής επιχειρηματολογίας, προβάλουν και τεκμηριώνουν την όποια αντίρρηση έχουν για το εν λόγω θέμα. Συγκεκριμένα, ο τέως πρόεδρος της κοινότητας Σελλά αναπτύσσει την δική του επιχειρηματολογία σχετικά με θέμα στο παρακάτω βίντεο, όπως μπορείτε να ακούσετε και να δείτε. Παρουσιάζοντας έναν χάρτη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας, τμήμα τοπογραφικών εφαρμογών κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεως, που είναι αναρτημένος στο κλειστό καφενείο του Σελλά, και στον οποίο αναφέρεται το ποτάμι ως Σελλάς, και κατ' επέκταση ο κύριος Στρατικόπουλος διατυπώνει ξεκάθαρη αντίρρηση για την ονομασία του ποταμού ως Αρκαδικός Ποταμός. Επίσης, εκτιμά ότι δεν υπήρχε λόγος να αλλαχτεί το όνομα τα τελευταία χρόνια, καθώς ο ποταμός αναφέρεται ώς Σελλας ποταμός, στον συγκεκριμένο χάρτη, αλλά και όπως προκύπτει και από άλλα ιστορικά στοιχεία που αναφέρει και στηρίζει την εν λόγω άποψη. Ωστόσο, καταδικάζει ως αποτρόπαια πράξη το σβήσιμο με σπρέι του ονόματος Αρκαδικός στις υφιστάμενες πινακίδες που υπάρχουν προς το ποτάμι από τα διόδια από όπου και εάν προέρχεται. Ως προς την επιχειρηματολογία που τεκμηριώνει και αναπτύσσει με τον δικό του τρόπο, δεν μπορούμε εμείς παρά να την σεβαστούμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και συμφωνούμε. Και αυτό γιατί το λέμε. Είναι αυτονόητο, ότι ως άνθρωπος προερχόμενος εκ γενετής από το Σελλά, μπορεί και να έχω μια μικρή τάση να βλέπω τον κόσμο με επίκεντρο το Σελλά. Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιοι άλλοι που βλέπουν με ποιο έντονη τάση αυτό, όπως και κάποιοι άλλοι που να θεωρούν ή και να πιστεύουν ότι είναι το επίκεντρο του κόσμου. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική από την μικρή ή μεγάλη παραμόρφωση που έχουμε όλοι μας.
Εκτιμώ ότι το θέμα μεγενθύνεται περισσότερο από την πραγματική του διάσταση, καθώς μπαίνει στοιχείο τοπικιστικής κουλτούρας, ενώ δεν θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό για τον εξής λόγο. Οι πηγές και τα ρέματα του ποταμού προέρχονται από όλα τα γύρο χωριά της Τρυπίλης, καθώς επίσης οι εκβολές του ποταμού βρίσκονται στον Κυπαρισσιακό κόλπο, όπου και το ποτάμι εκει ονομάζεται Αρκαδικός ποταμός και ως γνωστόν τα ποτάμια συνήθως παίρνουν το όνομα τους από τις εκβολές. Ως εκ τούτου, είναι γνωστό τοις πάσει ότι υπάρχουν παρά πολλά τοπωνύμια στην περιοχής μας , στα οποία αναφέρεται το ποτάμι με διάφορα ονόματα όπως (Κριτσεικο, Ραυπτοπλεικο, κλπ). Ποια να υιοθετήσουμε και για ποιο λόγο ως ορθά ; Όλοι διεκδικούν και ένα τοπωνύμιο για το ποτάμι. Επιπλέον, εάν πάμε παλαιοτέρα από τους χάρτες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα στον ιστορικό χάρτη της γαλλικής Αποστολής του στρατηγού Μαιζών το 1829 – 1830 από το ( ΕΘΝΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ- Armee de Moree Bridage Topographique), εκεί αναφέρεται ως Αρκαδικός Ποταμός.
Είναι βαθιά πεποίθηση μου, αλλά και πιστεύω ακράδαντα ότι μια διευρυμένη ονομασία κέλυφος όπως αυτή που υπάρχει για το ποτάμι ως Αρκαδικός Ποταμός , περιλαμβάνει ομοιόμορφα αλλά και δίκαια όλα τα τοπωνύμια της περιοχής και ως εκ τούτου μπορεί να συγκεραστεί και να συνθέσει τις τοπικές ιδιομορφίες και διαφωνίες, έτσι ώστε νε επιτευχτεί το σχέδιο και όραμα της μεγάλης ανάπτυξης και ανάδειξης του ανείπωτου κάλλους ομορφιάς, του εν λόγω ποταμού και όχι να αποσυνθέσει το όραμα μέσω τοπικιστικής εσωστρέφειας από τις μεγάλες και έντονες διαφωνίες. Τέλος, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας, ότι ζούμε σε ένα περιβάλλον εντόνων αλλαγών, καθώς από τις τοπικές κοινότητες, πήγαμε στο σχέδιο Καποδίστρια και τώρα στον Καλλικράτη, γεγονότα τα οποία δείχνουν την γενικότερη τάση διεύρυνσης και εξωστρέφειας. Να μην μείνουμε σε λογικές που επικράτησαν και καλλιεργήθηκαν στην εποχή που εφαρμόστηκε το σχέδιο Καποδίστρια, για την διεύρυνση της κοινότητας σε κοινότητα Τριπύλης.
Εκείνη την εποχή επικράτησε το εγώ, το εμείς και η λογική των απέναντι και πολλά αλλά ευτράπελα τα οποία εμπεριεχόταν σε μια εσωστρεφή αναχρονιστική κουλτούρα. Aς πάμε ένα βήμα παραπέρα με εξωστρέφεια και όραμα για τον τόπο μας.
Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο, πατώντας το Play, αλλά πρώτα να πατήσετε Pause στο LiveStream πάνω δεξιά του Blog, με τίτλο ( ΧΡΗΣΙΜΑ ΝΕΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ )