Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ LEON LEKAJ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΛΛΑ MEΣΣΗΝΙΑΣ BLOG NEWS : ENA ΒΡΑΔΥ ΣΤΟ ΛΙΚΑΒΗΤΤΟ!


Një mbrëmje në Likavito
 Mbi bar u ndesha me nji krah të thyem zogu që n’duer e në sy, shfletonte jugun.
Prandaj i trembem kaq shumë heshtjes sot.
Nuk mbërrita me e kuptue se si u rrzue drita
pa më lajmërue se rrugës për n’qepalla t’veta
do më ndizte dy sy
si gacat e mallit të djegun.
Andej kodrës “Likavitò” shfryjnë zemërimin
ernat e fajshme.
e këtu nata ka ra.
sy i mbyllun prej dhimbjes.
Shandanët e ndezun më lejojnë me përgjue
trupin e pajetë të gjetheve të zverdhuna.
Dhe shpinën tande, re e bardhë
 që ngutet me u msheh n’universin TIM


Η ελληνική απόδοση του ποιήματος,  από τον φίλτατο και αγαπητό μας, Leon Lekaj!

Στο γρασίδι βρήκα ένα σπασμένο φτερό,
που στα χέρια και τα μάτια του διάβαζε το νότο.

Με τρομάζει η σιωπή της μέρας.


Δεν πρόλαβα να καταλάβω πως έπεσε το φως χωρίς ειδιοποίηση,
που στο δρόμο για το βλέμμα μου
θα με άναβε ματιά σαν ποθημένα κάρβουνα.

Πέρα του λόφου «Λικαβηττο
« Ο αγέρας μαλώνει τα αθώα ρεύματα

Και εδώ , η νύχτα έχει απλωθεί
σαν μισοκλεισμένο μάτι φόβηζμενω στο πόνου.

Τα αναμμένα φώτα,
μ’ αφήνουν να κλέβω πονηρές ματιές
 στο κορμί των δέντρων με κίτρινα φίλα.

Και την πλάτη σου, λευκό σύννεφο
που βιάζεται να κρυφτεί στο δικό μου σύμπαν… !

Leon Lekaj :Mουσικός & Συγγραφέας
 Ο Λέον Λεκάϊ γεννήθηκε στη Σκόδρα, το1955. Σπούδασε μουσική στα Τίρανα, και μετά από πολιτική φυλάκιση για ευνόητους πολιτικούς λόγους του πατέρα του, αναγκάζεται να κάνει διάφορες δουλειές έτσι ώστε να επιβιώσει στην δύσκολη εκείνη εποχή στην Αλβανία. Όταν έπεσε η δικτατορία, η φλόγα του Λεόν για μάθηση αναζωπυρώνεται και αρχίζει να σπουδάζει γλώσσα αλλά και λογοτεχνία. Είναι πρωτουργός του μυθιστορήματος και ενός βιογραφικού βιβλίου. Σήμερα ζει σαν μετάστασης στην Αθήνα περιμένοντας να πραγματοποιήσει τα όνειρα του στην μουσική που τόσο αγαπά!!!
Ελλάδα της κρίσης του 2014…Σημαίνει ανεργία, πείνα, εξαθλίωση, κρίση θεσμών,πολιτισμού, που αγγίζει όλους τους πολίτες ιθαγενείς και μετανάστες. Ο LeonLekajείναι ένας αξιόλογος μουσικός, συγγραφέας, άνθρωπος με βαθιά κουλτούρα και γνώση και παρεμπιπτόντως είναι μετανάστης από την Αλβανία, ο οποίος ζει εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα με την οικογένειά του. Είναι όπως όλοι οι Έλληνες που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα του αναζητώντας μια καλύτερη τύχη σε μία άλλη χώρα.Είναι οι επιστήμονες, οι μουσικοί, οι σερβιτόροι που μετοικίζουν και στις χώρες που πάνε αντιμετωπίζονται ως αυτό που είναι: Εργαζόμενοι που παλεύουν για την επιβίωση. Θεωρώ ότι οι άνθρωποι της τέχνης δεν ανήκουν σε μία χώρα, ανήκουν παντού, μας ταξιδεύουν με τις ιδέες τους, με τα έργα τους, με τη μουσική τους, όπως μας ταξιδεύει ο Leon Lekaj με το« Magicnights»στην Αθήνα, στα Τίρανα, στο Παρίσι..
Ο Leon Lekajαγωνίζεται, όπως όλοι μας στην Ελλάδα της κρίσης, με αξιοπρέπεια και δεν κάνει τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από όλους μας ..ή μάλλον κάνει κάτι παραπάνω από όσους δεν έχουμε το ταλέντο του …: Η μουσική του δράση αλλά και η συγγραφική και ποιητική,  μας προσφέρει το προνόμιο να γευόμαστε από κοντά ένα σπάνιο και πλούσιο κράμα των εμπειριών, της χαράς και της θλίψης δύο διαφορετικών λαών, μετουσιωμένο σε ήχους και συναισθήματα. Μας προσφέρει στιγμές μακριά από τις απαισιόδοξες σκέψεις των ημερών που ζούμε,. Το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε οι υπόλοιποι είναι να τον αντιμετωπίζουμε με αξιοπρέπεια ως αυτό που είναι και όχι βάσει του από πού κατάγεται… Ας μη γίνει πιο βαθιά η κρίση του πολιτισμού μας, των αξιών και των θεσμών.

Φίλτατε Leon,   το ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ BLOG NEWS NEMESIS, σε ευχαριστεί θερμά,  για το εξαίρετο ποίημα που είχες την καλοσύνη να μα στείλεις τόσο στην μητρική σου γλώσσα ( Αλβανικά), όσο και μεταφρασμένο στα Ελληνικά. Ο υφιστάμενος ιστότοπος, καθώς και ο διαχειριστής παραμένουν θερμά υποστηρικτές τους πνεύματός που σε διακρίνει.
Ο Διαχειριστής του ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ  Blog News Nemesis , Βασίλειος Αργυρόπουλος.

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΚΑΝΑΒΟΥ ( SOUTH AFRICA (- ΑΝΥΔΡΟ (ΛΟΣΟΒΥΤΗ) ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ : AΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΕΛΛΑΙΟΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ BLOG NEWS!

ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΚΑΝΑΒΟΥ-SOUTH AFRICA
JOHANNESBURG!
What an Interesting and Informative Blog about all the latest News and Happenings from the beautiful Sella!
I am so honoured to have been introduced to your colourful, exciting and informative Blog.
 
 




I would like to take this opportunity to introduce myself. My name is Efstathia Kanavou, I was born in Athens but grew up and still live in Johannesburg, South Africa.
 
My parents are both from Nomos Messinias. They grew up in a little village called Faraklada, 7km outside Kyparrissia. My connection and love for Sella was instilled in me by my late Grandfather, Ioannis Konstandopoulos.

Also known as "Lagogiannis".  He was born in the Village Liosoviti but often visited Sella to spend time with family and friends who resided there. I was fortunate enough to accompany him as a young girl to your beautiful, Sella.
 
I immediately fell in love with the surrounding hills and mountain. The fresh clean air and the cool breeze. I was truly in nature! I remember my Papoulh saying, with a deep sigh of happiness to me, 'Efoula….autos o Topos…. einai Agios topos paidi mou!'  These words will remain with me forever!

I am happy to say I still have family from Sella ….Dimhtrios Adamopoulos and family…. and as soon as I visit Greece again I will definitely
 visit the beautiful Sella.

Thank you for a wonderful Blog!
I am excited to be part of this….I will be a daily visitor to it….reading the latest news and events!

With Kind Regards and my Best wishes of success with this Blog.

Efh

Johannesburg - South Africa
Η αγαπητή κυρία Καναβού μας έστειλε τις κάτωθι φωτογραφίες από την πόλη που ζει στην Νοτια Αφρική














Το ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ BLOG NEWS, ευχαριστεί θερμά την κυρία Καναβού, για τα καλά  λόγια και την τιμή που μας έκανε να μας στείλει τις παραπάνω φωτογραφίες.
Ο Διαχειριστής του ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ  Blog News Nemesis , Βασίλειος Αργυρόπουλος.

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ: ΤΟ ΜΕΙΖOΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΑΦΕΝΕΙΟΥ !

Πριν από 3.000 χρόνια, ο Αριστοτέλης μίλησε για την «ετερογονία των σκοπών», επισημαίνοντας τις απροσδόκητες εξελίξεις στην πορεία μιας ιδέας ή μιας πολιτικής. Με απλά λόγια, η «ετερογονία σκοπών» μας δίδαξε ότι πολλές φορές οι πρωτοβουλίες που παίρνουμε οδηγούν σε αποτελέσματα εντελώς διαφορετικά από εκείνα που επιδιώκονται.  Σήμερα, 3.000 χρόνια αργότερα, η χώρα που γέννησε τον Αριστοτέλη, έχει πάρει διαζύγιο από τη λογική. Και η λογική λέει  ( Common Sense ) ότι θα πρέπει να προσαρμοστούμε με τις απαιτήσεις, τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τις ΤΑΣΕΙΣ  του σήμερα και όχι του ΧΘΕΣ.    Ως εκ τούτου,  αναγνωρίζω καλοπροαίρετα ότι όσοι  ενεπλάκησαν σε αυτή την διαδικασία είχαν προφανώς, αποκλειστικό γνώμονα την επίλυση του προβλήματος που προέκυψε αναφορικά με τη λειτουργία του καφενείου και ενήργησαν με αποκλειστικό και μόνο σκοπό,  την αγάπη για το χωριό, καθώς γνωρίζω  ότι όλοι οι συμπατριώτες μας, θέλουν διακαώς και αγωνίζονται  προς αυτή την κατεύθυνση, ήτοι να ανοίξει το καφενείο. Επομένως, είναι προφανές ότι επιδιώχθηκε λύση στο πρόβλημα αλλά χωρίς να υπάρξει δυστυχώς αποτέλεσμα και μάλλον επαληθεύεται η <<ετερογονία των σκοπών, κατά Αριστοτέλη>>.!!!   
ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕ ΛΥΘΗΚΕ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ, ΠΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ  ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ  ΛΥΣΗ.
Και επειδή εκτιμώ ότι  είναι αυτονόητο ότι θα συμφωνείτε με τα παραπάνω, να πάμε και παρακάτω...
Σε συνέχεια της παλαιότερης συζήτησης, που είχα πραγματοποιήσει  με συντοπίτη μας, είχα δεσμευτεί να εκφράσει το ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Blog News Nemesis, την δική του άποψη, για το σοβαρό θέμα του χωριού μας, που ακούει στο όνομα της μη λειτουργίας καφενείου.  Πριν προχωρήσουμε σε αυτό εκτιμάμε ότι καλό είναι να προσεγγίσουμε σφαιρικά την εικόνα, που αφορά την συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα, γιατί περί αυτού πρόκειται, άσχετα εάν μέχρι τώρα ήταν κάτι μεταξύ τοπικής επιχείρησης και μιας φολκλορικής κατάστασης…

Αγαπητοί φίλοι το θέμα Παραδοσιακό καφενείο σε χωριά που δεν έχουν πάνω από 40 κατοίκους μόνιμα όλο το χρόνο, αποτελεί σύνθετο θέμα…
 
Ο ορισμός του Παραδοσιακού Καφενείου κατά τον κύριο Αλέκο Φασιανό,  προσδιορίζεται ως εξής:

«ΚΑΦΕΝΕΙΟ»  Ναργιλέδες και καφέδες  και γλυκά του κουταλιού του παλιού του καφενείου λεβεντιάς του λιμανιού. Το’ να πόδι πάνω στ’ άλλο τάβλι πρέφα και καφέ πάνε τα φαρμάκια κάτω φέρνει ο πόνος τη χαρά. Ένα ούζο από μένα στον Νικόλα τον ψαρά στον Θανάση τον ψημένο με αλμύρα και ψαριά  <<Αλέκος Φασιανός>>.

Εάν  επιχειρηθεί να δοθεί ένας αφαιρικός ορισμός για το παραδοσιακό καφενείο, μπορεί κανείς να υποθέσει, να θεωρήσει ή όπως θέλετε να το δείτε εσείς, το μαγαζί εκείνο στο οποίο προσφέρονται  ελληνικός καφές (βαρύς γλυκύς, βαρύς μέτριος, βαρύς σκέτος, ελαφρός) και με οποιοδήποτε άλλο τρόπο παρασκευασμένος καφές και άλλα ροφήματα, γλυκό κουταλιού, τυποποιημένα παγωτά και ποτά, αναψυκτικά ή οινοπνευματώδη (όπως ούζο, κονιάκ, λικέρ, τσίπουρο και λοιπά συναφή). Τα οινοπνευματώδη ποτά προσφέρονται με τη συνοδεία ή μη πρόχειρου μεζέ, ο οποίος προσφέρεται όπως φέρεται στο εμπόριο, χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία στο κατάστημα. Στα οινοπνευματώδη ποτά δεν περιλαμβάνονται ουίσκι, βότκα, τζιν και λοιπά συναφή. Δεν περιλαμβάνονται στην έννοια του παραδοσιακού καφενείου οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με τη μορφή εκσυγχρονισμένου καφενείου (καφετερία, καφέ-μπάρ, κ.λ.π.).  Άλλες ονομασίες που του αποδίδονται είναι Καφείον ή Καφενές.

Από την άλλη στην αρχαιότητα, αντίστοιχα των καφενείων, ήταν τα  (θερμοπώλεια). Στην Κωνσταντινούπολη ανοίγει το 1ο καφενείο το 1555. Η  Ελλάδα, σαν τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δοκιμάζει τον καφέ πρίν από την υπόλοιπη Ευρώπη. Ιδιαίτερα οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Θεσσαλονίκης και γενικά της Βορείου Ελλάδος πρώτοι γνωρίζουν και συνηθίζουν τον καφέ μαζί με τους Τούρκους. Στην Ελλάδα  και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη του 17ου αιώνα σύμφωνα με τις πηγές, υπάρχουν περισσότερα από 300 καφενεία όπου συχνάζουν Έλληνες και Τούρκοι. Στην Αθήνα και τις πόλεις της Νοτίου Ελλάδος τα καφενεία εμφανίζονται αργότερα. Στην αρχή είναι μικρά και συχνάζουν σε αυτά μόνο Τούρκοι, σταδιακά όμως η πελατεία τους εμπλουτίζεται και με Έλληνες. Σύμφωνα με τον Παπαδιαμάντη, από το 1760 η συνήθεια του καφέ μεταδίδεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Επιπλέον,  τα παραδοσιακά καφενεία στο εξωτερικό ήταν ένας συνδετικός κρίκος για τους Έλληνες που είχαν μεταναστεύσει. Ουσιαστικά ήταν το στέκι και το αποκούμπι τους.  Καφενεία στο εξωτερικό υπήρχαν στην Τασκένδη, το Κάϊρο, την Νέα Υόρκη, την Αγγλία κ.α.  Τα καφενεία είναι συγκεντρωμένα σε πλατείες και κεντρικούς δρόμους (δίκτυα επικοινωνίας). Αποτελούν σημεία εισόδου οικισμών ή σημεία αναχωρήσεων (στάσεις λεωφορείων, παζάρι). Οι θαμώνες είχαν πολλά κίνητρα για την καθημερινή τους συναναστροφή στα καφενεία. Τόσο οι κάτοικοι  της πόλης ή  του χωριού ( συνταξιούχοι κυρίως….)  όσο και εξωτερικοί επισκέπτες αλλά και οι πολιτευόμενοι είχαν μια καλή ευκαιρία να παίξουν το δικό τους <<παιχνίδι>>, μαζί με  ένα φλιτζάνι καφέ, τα παιχνίδια  τάβλι, πρέφα,  δηλωτή κ.λ.π. αλλά σε πολλές περιπτώσεις εξυπηρετούσε και το ταχυδρομείο.  Οι διαφορές με το παρελθόν μεγάλες καθώς πλέον τα τελευταία χρόνια εξελιχτήκαν σε ένα βλαχομπαρόκ στέκι, καθώς οι ξύλινες καρέκλες αντικαταστάθηκαν με πλαστικές καρέκλες, τα μαρμάρινα η όμορφα σιδερένια τραπέζια  με γυάλινα τραπέζια, η ασπρόμαυρη τηλεόραση με έγχρωμη τηλεόραση η παραδοσιακή μουσική  με σύγχρονη μουσική, ο ελληνικός καφές  με τον φραπέ και το espresso, η τσικουδιά με το Ουίσκι και πολλά άλλα!  
Στην παρούσα χρονική στιγμή,  η κρίση των παραδοσιακών καφενείων δεν έμεινε στο απυρόβλητο. Πέραν του οικονομικού περιβάλλοντος υπήρξε και δραματική αλλαγή στην αξία του εξοπλισμού. Η υποβάθμιση παραδοσιακών καφενείων από σύγχρονες, απρόσωπες κατά κάποιο τρόπο επιχειρήσεις π.χ. καφετέριες. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια η πολιτεία, αποφάσισε να αλλάξει τα δεδομένα, επιβάλλοντας κανόνες, ως όφειλε να έχει κάνει πολλά χρόνια πριν! Η απάντηση από τους ανθρώπους της υφιστάμενης κατάστασης υπήρξε άκρως αρνητική, και πως θα μπορούσε να μην ήταν άλλωστε, αφού τα καφενεία λειτουργούσαν χωρίς κανένα ουσιαστικά κανόνα… 
 
Υπήρξαν παλαιότερα πολλές χαρακτηριστικές δηλώσεις  από πολλά καφενεία στην Μεσσηνία, που μεταξύ άλλων ανέφεραν :

"……Θα βάλουμε λουκέτο ήταν η  απάντηση που έδωσαν οι ιδιοκτήτες καφενείων σε χωριά της Μεσσηνίας,  στην λογική της ένταξη ασφαλιστικά στον ΟΑΕΕ.  Καφενεία και μικρά παντοπωλεία που σήμερα περισσότερο επιτελούν κοινωνικό έργο παρά είναι επιχειρήσεις, πρόκειται να οδηγηθούν σε κλείσιμο, αφού η εισφορά στον ΟΑΕΕ είναι δυσβάσταχτη για τους ιδιοκτήτες τους…."  

"….Το αποτέλεσμα είναι  ότι  θα μαραζώσουν, θα ερημώσουν τα χωριά, καθώς το καφενείο είναι ο τόπος συνάντησης των συγχωριανών και αποτελεί τη μοναδική διέξοδο, όταν βγουν από το σπίτι. Το καφενείο στο χωριό και σε κάθε χωριό είναι τόπος συνάντησης της τοπικής κοινωνίας. Ότι και να γίνει, στο καφενείο θα πάει ο καθένας για να δει κάποιον, πού αλλού μπορεί να πάει. Αν περάσουν ένα τέτοιο μέτρο, τελείωσε η ύπαιθρος και τα χωριά. Δεν θα μείνει κανένα ανοιχτό. Εγώ προσωπικά θα το κλείσω. Είναι τώρα να πληρώνουμε 200 ευρώ το μήνα με 3 καφέδες την ημέρα…."  

"….Ο κόσμος που μένει στα χωριά είναι λίγος και με τους λίγους καφέδες την ημέρα οι καφετζήδες δεν μπορούν να βγάλουν ούτε τα έξοδά τους. Με 10 - 15 καφέδες που πουλάνε τη μέρα πως θα πληρώσουν τον ΟΑΕΕ. Δεν συζητάμε την περίπτωση να υπάρχει  και ενοίκιο… δε θα μείνει καφενείο.. θα κλείσουν όλα!  Το καφενείο δίνει λίγη ζωή στα χωριά. Αν κλείσουν θα ερημώσουν, πού θα πάει ο κόσμος…"
Aυτά,  ως προς την ιστορία των καφενείων…έτσι όπως καταγράφονται σε διάφορες αναφορές
 
Ας πάμε στο μείχων θέμα του κλειστου καφενείου μας.

Τι συμβαίνει λοιπόν με το καφενείο στο Σελλά?
 
Γιατί έχουμε καταφέρει να χάσουμε εδώ και τρία με τέσσερα περίπου χρόνια το σημείο αναφοράς του Χωριού ?
 

ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΣΕΛΛΑ 2014
Στο Σελλά για πολλά χρόνια λειτουργούσαν δυο καφενεία του Παππά και του μπάρμπα Σταύρου, τα οποία δεδομένων των συνθηκών και αρκετά παραδοσιακά ήταν και ανταγωνιστικά κατά κάποιο τρόπο λειτουργούσαν.  Πολύ παλιά από όσο γνωρίζω  και αν δεν κάνω κάποιο λάθος, υπήρξαν ακόμα αλλά δυο καφενεία (μπακάλικα) ( Κοντούλια, και ένα στην πέρα- ρούγα στο μικρό σπιτάκι του Τσιτόγιαννη). Την τελευταία δεκαετία λειτουργούσε το καφενείο στο κάτω κτήριο της κοινότητα στο κεντρικό Σελλά. Η επιβολή κανόνων λειτουργίας από το κράτος (ΟΑΕΕ, κανόνες υγείας κλπ) αλλά και της διάθεσης να αποχωρήσει από την διεύθυνση της λειτουργίας για  προσωπικούς λόγους του συγχωριανού μας (Παναγιωτόπουλου Γεωργίου),  είχε σαν αποτέλεσμα να καθίσταται αδύναμη η λειτουργία του καφενείου και μέχρι σήμερα να παραμένει κλειστό!    Για την ιστορία  του Σελλά το καφενείο σταμάτησε την λειτουργία του πριν δυο χρόνια. Επιχειρήθηκε στην συνέχεια να επαναλειτουργήσει καθώς το διεκδίκησαν μέσω δημοπρασίας, δυο συμπατριώτες μας, αλλά με τελικό άσχημο αποτέλεσμα, καθώς ούτε ο ένας ούτε ο άλλος κατάφεραν να το λειτουργήσουν. Στην συνέχεια υπήρξαν  προσπάθειες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να τεθεί σε λειτουργία, αλλά κατέστη μέχρι σήμερα ανέφικτο.
 
Είναι σκόπιμο σε αυτό το σημείο να επισημανθεί ότι η Ελλάδα βιώνει μια οικονομική κρίση, που μεταξύ πολλών άλλων ήταν και ο άκρατος παρεμβατισμός στο θέμα λειτουργίας  αγοράς. Ο έν λογω παρεμβατισμός αποτέλεσε και θα  αποτελεί τροχοπέδη στο βαθμό που επιχειρείται να παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία της αγοράς, για την  όποια επιχειρηματική κίνηση, μικρή ή μεγάλη καθώς ξέφευγε και πέραν του  θεσμικού και νομικό πλαισίου, που καθορίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.  Υπό αυτή την έννοια, αν και μικρή η σημασία  στο σύνολο  της οικονομίας ενός καφενείου  και ειδικά σε ένα μικρό χωριό,  δεν αλλάζει όμως την ουσία των πραγμάτων. 
Και αυτό γιατί το λέω..

Γιατί η λύση που απαντά στο πρόβλημα έχει την πεμπτουσία σε αυτή την αρχή!  Ως εκ τούτου η λύση που εμείς πιστεύουμε ότι είναι ενδεδειγμένη είναι να προσεγγισθεί με την λογική στησίματος μιας επιχείρησης, Άρα,  θα πρέπει να τεθεί το θέμα εάν και πως μπορεί να αναπτυχθεί μια βιώσιμη επιχειρηματική δραστηριότητα με σκοπό και αντικείμενο της λειτουργία ενός <<Παραδοσιακού Καφενείου>> .
 
Επομένως μόνο με την λογική της επιχειρηματικότητας μπορεί να προσεγγιστεί η λύση.

ΣΕΛΛΑ 2013
Το Σελλά έχει μάξιμουμ 45 μόνιμους κατοίκους και το 60% είναι πάνω από 70 ετών, ενώ το 30% μεταξύ 55  και 70. Η νεολαία είναι σημαντική μειοψηφία. Οι χρονικές περίοδοι που ευνοούν τις επισκέψεις στο χωριό,  είναι κατά το μήνα Αύγουστο αλλά και  με πολλούς ετεροδημότες κατά τις γιορτές του Πάσχα και των Χριστουγέννων, και άλλων ειδικών ημερών, όπως κηδείες, μνημόσυνα, γιορτές, μάζεμα των ελιών κλπ… Ως εκ τούτου με την υφιστάμενη αγορά καθίσταται αδύνατη και μη βιώσιμη μια συντεταγμένη λειτουργία του καφενείου. Πόσες πωλήσεις μπορούν να επιτευχθούν από τους παραπάνω ? Ελάχιστες είναι η απάντηση. Ελάχιστες γιατί σε καμιά των περιπτώσεων δεν φτάνουν να συντηρηθεί το καφενείο…










Ας πάμε στο πρώτα βήματα που πρέπει να γίνουν, κατά την δική μας άποψη πάντα !

Εκτιμάμαι ότι:
 
1. Θα πρέπει οι τοπική αυτοδιοίκηση να επιδείξει εξωστρέφεια και  μέσα από ανοικτές διαδικασίες να προσελκύσει ικανό, με γνώση και όρεξη για δουλειά άτομο, που θα έχει την επιχειρηματική ικανότητα στο << DNA>> του.

2.  Για να είναι βιώσιμο το καφενείο θα πρέπει να διευρύνει την αγορά (πελάτες). Επομένως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής στοιχεία.     Ποια είναι αυτή η διευρυμένη αγορά που απευθύνεται ?       Η απάντηση ειναι αυτονόητη για το δικό μας σκεπτικό.   Είναι όλα τα χωριά της Τριπύλης καταρχήν αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας στην Τριφυλία που γειτνιάζουν με το Σελλά (από το διλπανό κεφαλοχώρι Αετό μέχρι και την Κυπαρισσία), αλλά και γενικότερα ο Ν. Μεσσηνίας, θα πρέπει να αποτελεί εν δυνάμει target group για προσελκυση πελατων. 
3.  Χρειάζεται ο επιχειρηματίας που θα το αναλάβει να στοχεύσει τον ντόπιο και ξένο  τουρίστα της περιφέρειας.  Με άλλα λόγια χρειάζεται στοχευόμενο marketing. Π.χ.  ξενοδοχεία, πανδοχεία κ.λ.π. και, όπως αντιλαμβάνεστε, ο επιχειρηματίας πρέπει να μπορεί να κάνει  καλές Δημόσιες Σχέσεις, έτσι ώστε να καταστήσει το καφενείο, ως προορισμό.
 
4.   Για να έχουν νόημα τα παραπάνω θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο προϊόν!  Δηλαδή να υπάρχει ένα σύγχρονο καλά οργανωμένο καφενείο,  με καλή παραδοσιακή αισθητική και με προϊόντα, που να ελκύουν την επίσκεψη (φαγητό, καφέ κλπ). Θα πρέπει να μπορεί να συνθέσει την προώθηση τοπικών παραδοσιακών προϊόντων (π.χ. μέλι, κρασί, ελιές, ελαιόλαδο, αυγά κ.λ.π.) σε συνδυασμό με ντόπιους παραγωγούς, έτσι ώστε να επιτυγχάνει διττό αποτέλεσμα, καθώς από την μια θα έχει ποικιλία ντόπιων προϊόντων να προσφέρει και από την  άλλη θα προωθεί της προσπάθειες των ντόπιων παραγωγών προϊόντων, και με αυτό τον τρόπο!


5. Το σημείο που βρίσκεται το κλειστό καφενείο αισθητικά είναι υποβαθμισμένο καθώς δεν αναδεικνύεται έτσι ώστε να αποτελεί ένα σημείο αναφοράς στο χώρο.  


 6. Tα τελευταία χρόνια στην περιοχή Τριπύλης κατά την χειμερινή περίοδο, που επιτρέπεται το κυνήγι, έχουμε παρατηρήσει ότι προσελκύονται κυνηγοί, τόσο από την Μεσσηνία, όσο και από πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας, που έρχονται στα μέρη μας,   με σκοπό το κυνήγι  (π.χ. αγριογούρουνα κ.λ.π.)  Όλοι αυτοί, είναι μια εξαιρετική δεξαμενή δυνητικών πελατών για ένα σωστά οργανωμένο παραδοσιακό καφενείο,  που ο ιδιοκτήτης θα έχει τις κατάλληλες δυνατότητες και δεξιότητες, έτσι ώστε  να τους προσελκύσει. 

 
Η επιχειρηματικότητα είναι προφανές ότι δεν εξαντλείται στους υφιστάμενους κατοίκους,  αλλά με τους πάντες που είναι πρόθυμοι και μπορεί να έχει κάποιος απο αυτούς τις ικανότητες, τις κατάλληλες  δεξιότητες, τις γνώσεις, το κεφάλαιο και  πιθανόν την κατάλληλη ηλικία! Εάν θα πρέπει να γίνει κάτι από την τοπική αυτοδιοίκηση είναι να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση και να ενημερώσει για τα προγράμματα ΕΣΠΑ που τυχόν υπάρχουν και πως μπορεί να τα αξιοποιήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος ! Επιπλέον η τοπική αυτοδιοικηση χρειάζεται να δημιοργήσει ένα περιβάλλον φιλόξενο, που μέσα  απο αυτό και με  οδηγό την εξωστρέφεια να αναζητήσει τον άνθρωπο εκείνο,  που θα πάρει το ρίσκο να δημιουργήσει  μια μικρή επιχείρηση,  αλλά μεγάλη για το χωριό, η οποία θα  είναι απολύτως χρηστική για τους μόνιμους κατοίκους,  ελκυστική και λειτουργική για τους επισκέπτες, από όπου και αν προέρχονται. 
 
Μόνο έτσι μπορεί για τον μέλλον να υπάρξει μια βιώσιμη λειτουργία καφενείου και οτιδήποτε άλλο εκτιμώ ότι είναι ανώφελο και άστοχο να επιχειρείται για τον απλούστατο λόγο, ότι θα αποτύχει παταγωδώς. 

Ημίμετρα του τύπου (εντευκτήριο, αναψυκτήριο κ.λ.π.) ή    να το έχει κάποιος απλά ανοιχτό χωρίς να διαθέτει τα παραπάνω, και θα βαρεθεί και δεν θα έχει κίνητρο να το διατηρήσει ανοικτό, αλλά και ούτε θα μπορεί να προσφέρει την χρηστικότητα που αρμόζει και χρειάζεται ενα χωριό  απο ενα καφενείο. Ως εκ τούτου, θα βρεθεί  νομοτελειακά και πάλι το χωριό σε πλήρες αδιέξοδο…

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν στο Σελλά μπορεί να αναπτυχθεί ένα καφενείο αντίστοιχων προδιαγραφών. Εάν δηλαδή υπάρχουν οι δυνατότητες για κάτι τέτοιο.

 
Η απάντηση είναι σίγουρα ΝΑΙ ! Και που στηρίζεται αυτή η  απάντηση? 

Ας δούμε κάποια στοιχεία που ενδεχομένως να δικαιολογούν τα παραπάνω. 

Το Σελλά απέχει μόλις 19 χιλιόμετρα τόσο από την Κυπαρισσία, όσο και από το Δώριο. Η απόσταση μέχρι το μεγάλο κεφαλοχώρι Αριστομένη στην κεντρική Μεσσηνία δεν είναι πάνω από 25 χιλιόμετρα. Σε αυτή την ακτίνα υπάρχουν πολλά χωριά με πολλούς κατοίκους και κυρίως πολλούς επισκέπτες. Δυνιτικά αυτά τα χωριά αποτελούν δεξαμενή άντλησης προοπτικών πελατών για ενα σωστά οργανωμένο παραδοσειακό καφενείο στο Σελλά. Επιπλέον!!! 
Στην Μεσσηνία τα τελευταία χρόνια,  υπάρχει μια αυξητική τάση σε τουρίστες στο Ν. Μεσσηνίας με τις υποδομές που αναπτύσσει ο νομός, (βελτιωση στα αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες  κλπ) και με πυρήνα ελξης το μεγάλο Ξενοδοχείο του νομού μας  ( Costa Navarino), και δεδομένου ότι ο νομός βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις τουριστών σε σχέση με άλλους νομούς στην Ελλάδα, είναι πολύ πιθανόν  η κατάσταση αυτή να αλλάξει ραγδαία τα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου,  ο νομός θα κατακλυστεί από επισκέπτες που διψούν να επισκεφτούν  όμορφα και παραδοσιακά χωριά, όπως το ΣΕΛΛΑ!. Είναι προφανές,  ότι ένας σωστά καταρτισμένος και με όραμα συμπατριώτης- συντοπίτης, που θα θελήσει να δημηουργήσει και να λειτουργήσει,  ως ενας εν  δυνάμει επιχειρηματίας-    μπορεί κάλλιστα να  εκμεταλλευτεί στο έπακρον αυτό το Νis Μarket, που προσφέρεται από την περιοχή μας στο συγκεκριμένο αντικείμενο δραστηριότητας.
 
Μέχρι τώρα έχει παγιωθεί μια αντίληψη σχετικά με τον τρόπο,  το πώς και τι πρέπει να γίνει για το καφενείο. Η εν λόγω  αντίληψη καθόριζε την λογική των πραγμάτων,  με αποτέλεσμα να έχει εμπεδωθεί,  ως  ντε φάκτο νοοτροπία. 

 Έτσι,  ο μέσος συμπατριώτης  πιστεύει ότι έτσι είναι τα πράγματα  και ότι πάνω σε αυτές τις αντιλήψεις πρέπει να κινηθούν οι όποιες  διαδικασίες, για να δοθεί μια λύση... 

.........μια οποιαδήποτε λύση... ..

Με συγχωρείτε αγαπητοί συμπατριώτες, όσοι δηλαδή από εσάς έχετε αυτές τις αντιλήψεις, αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν μπορεί να έτσι τα πράγματα!  Εκ του αποτελέσματος δεν ειναι έτσι τα πράγματα και όχι γιατι το λέω εγώ, απλά γιατί διαφορετικά θα είχαν υλοποιηθεί οι όποιες λύσεις επιχειρήθηκαν και θα είχε λυθεί το θέμα με τον καλυτερο δυνατό τρόπο. Εκ του αποτελεσματος, δεν έχει επιτευχθεί.

Το θέμα όμως δεν είναι η νοοτροπία και ούτε η σκέψη  και η  άποψη. Εάν κάποιος προσπαθήσει να το  δει σφαιρικά, διαπιστώνει ότι  αγγίζει ευρύτερα το οικονομικό σύστημα που επικρατούσε στην Ελλάδα  και διαχεόταν   στην περιφέρεια και το οποίο είναι εκατό χρόνια πίσω  όσον αναφορά το επιχειρείν!

Επομένως...

Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του καφενείου στο ΣΕΛΛΑ, σύμφωνα με το προτεινόμενο θεωρητικό σενάριο, είναι θέμα αποφάσεων. Ο καθένας μας καλείται να σταθμίσει κόστος και ωφέλειες (cost-benefit analysis) για κάθε εναλλακτική.
 
Είναι προφανές, ότι αναγνωρίζω ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην υλοποίηση.  To κυριότερο πρόβλημα είναι το κόστος ίδρυσης και το κεφάλαιο που απαιτείται και πραγματικά σε αυτό το θέμα η χώρα μας, είναι όχι απλά πίσω αλλά <<αποτρέπει>> στην πράξη το επιχειρείν!  Επιπλέον, η καινοτομία  απαιτεί καινοτόμο σκέψη και επομένως ένα δεύτερο πρόβλημα είναι πως θα πρέπει να βρεθεί κάποιος που θα έχει καινοτόμες σκέψεις στο εν λόγω θέμα, που μας απασχολεί και προτίθεται να τις υλοποιήσει στο χωριό μας. 
  
Συμπερασματικά,  κατανοώντας τη σημασία του παραδοσιακού καφενείου ως θεσμού,  που συνδέεται άμεσα με την ελληνική κοινωνία,  τις ανάγκες που απορρέουν, αλλά και την ανάγκη διατήρησής του στο χρόνο, θα πρέπει να ενεργοποιηθούμε και να ενθαρρύνουμε νέους αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους  τόσο να τα επισκέπτονται όσο και να τα δουν σαν μια καλή επιχειρηματική βάση στην περιοχή. Στην Ελλάδα της οικονομικής και όχι μόνο κρίσης που διέρχεται εδώ και πέντε χρόνια  τα παραδοσιακά καφενεία διατηρούν την ταυτότητα τους αναλλοίωτη, περιμένοντας καθημερινά τον πελάτη που θα υποκύψει στην ομορφιά τους.
 
Η στήριξη και κατασκευή ενός παραδοσιακού καφενείου στο ΣΕΛΛΑ, κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, πιστεύω ότι θα επιφέρει όφελος σε αυτόν που θα επιχειρήσει να το πράξει και μεγάλη προστιθεμένη αξία στο χωριό μας!
 
Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν συντοπίτες, που θα διαφωνούν με αυτή την άποψη. Δηλώνουμε ευθύς  εξαρχής,  ότι δεν διεκδικούμε την μοναδικότητα της ιδέας και το αλάνθαστο της σκέψης. Στο παρόν κείμενο εκφράζουμε κάποιες  ιδέες και σκέψεις, που πιστεύουμε ότι είναι σωστές και δεν διεκδικούμε να ανακαλύψουμε και πάλι τον τροχό. Ως εκ τουτου, θα πρέπει να γνωρίζουν όσοι διαφωνούν με τις ιδέες και αποψεις που αναπτύξαμε, ότι υπάρχουν πολλά επιτυχημένα παραδοσιακά καφενεία στην ελληνική επικράτεια και αρκεί κανείς να τα μελετήσει και να δει τι τα κάνει επιτυχημένες επιχειρήσεις στις τοπικές τους κοινωνίες, αποβάλλοντας εγωκεντρικές και εσωστρεφείς συμπεριφορές.

Θα είναι ευχάριστο να ανταλλάξουμε απόψεις στη βάση που θέτουμε τις παραπάνω ιδέες ως προς το βαθμό υλοποίησης.
 
Για το Sella Blog News
Ο Διαχειριστής
Βασίλειος Αργυρόπουλος

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΛΑΜΠΡΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΗ ΝΙΚΗΤΑ ΣΤΟ ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Λαμπρός ήταν ο Τρυπιλιώτικος εορτασμός, αλλά  και η εορταστική θεία λειτουργία του Αγίου Νικήτα στο ομώνυμο μοναστήρι του Σελλά,  παρουσία  επισήμων και τοπικών παραγόντων. Με κατάνυξη και εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τελέστηκε σήμερα Δευτέρα 15/09 η εορταστική θεία λειτουργία στον Αγιο Νικήτα.  Ιδιαίτερη τιμή για το Σελλά και τον  εορτασμό, αποτέλεσε  αναμφίβολα η παρουσία του Μητροπολίτη Τριφυλίας και Ολυμπίας Χρυσόστομου, που κήρυξε το θείο λόγο στο μοναστήρι,  καθώς και του  Δημάρχου Τριφυλίας Παναγιώτη Κατσίβελα, δίνοντας χρώμα στον φετινό εορτασμό του μοναστηριού. Ωστόσο, δε μπορεί κανείς να παραβλέψει την παρουσία πλήθους πιστών από το Σελλά, τα γύρω χωριά, αλλά και από την Κυπαρισσία, που κατέκλισαν  φέτος τον Άγιο Νικήτα, στην κορυφή του βουνού του Άη Λια, και απόλαυσαν τον εορτασμό. Να επισημάνουμε την παρουσία του  παρέδρου Σελλά, Παναγιώτη Ντέντε, του τέως παρέδρου Σελλά Δημητρίου Παναγόπουλου, του προέδρου του Ομίλου φίλων Τριπυλιωτών Αρκαδικού Ποταμού, Τάκη Αδαμόπουλου, των τέως προέδρων του Πολιτιστικού Συλλόγου Σελλά  <<Η Αγια Τριάς>>, Δημήτρη Δημητρόπουλου, Χάιδως Παναγιωτοπούλου και Παναγιώτας Γεωργακοπούλου,  αλλά και πολλών άλλων συντοπιτών μας. 


H παρουσία του Δημάρχου μας (Παναγιώτη Κατσίβελα), ο οποίος  συνοδευόταν  από την σύζυγό του Ευγενία, λάμπρυνε το φετινό εορτασμό του <<μοναστηριού>> της Τριπύλης και δη του Σελλά Τριφυλίας.  Την αμέριστη φιλοξενία προς τον Δήμαρχο μας, ανέλαβε, ως όφειλε, ο νεοεκλεγέντας Πάρεδρος του Σελλά, Παναγιώτης Ντέντες (δεξιά στην φωτογραφία). Η εν λόγω επίσκεψη στην περιοχή της Τριπύλης από  τον  νεοεκλεγέντα Δήμαρχο της Τριφυλίας, δίνει μια εξέχουσα σημασία και ουσία πέραν του συμβολισμού στην περιοχή μας. Και αυτό γιατί αμφότερα δόθηκε η ευκαιρία τόσο στον  Δήμαρχο να γνωρίσει, να δει  και να συνομιλήσει με τους τοπικούς παράγοντες αλλά και τον κόσμο, για θέματα τοπικής αυτοδιοίκησης,  όσο και για τον κόσμο της περιοχής Τριπύλης, που είχε την ευκαιρία να εκφράσει ιδίοις όμασι τα θέματα και τα προβλήματα που απασχολούν την περιοχή.  Επιπλέον,   ο Δήμαρχος  περιηγήθηκε στο πάρκο φίλων Αρκαδικού Ποταμού στη περιοχή του Σελλά,  από τον πρόεδρο του Ομίλου, Τάκη Αδαμόπουλο και είχε μια πολύ καλή ευκαιρία  να σχηματίσει πλήρη εικόνα για το ποτάμι και τις δραστηριότητες σε αυτό, από τη μεστή,  περιεκτική και εμπεριστατωμένη ενημέρωση του πρόεδρου.  Ιδιαίτερα θετικά σχολιάστηκε η άφιξη του κυρίου Δημάρχου μετά της συζύγου του στο Μοναστήρι με το ΙΧ αυτοκίνητο του. Η ενέργεια αυτή σηματοδοτεί σεβασμό του Δημοτικού Χρήματος. 


Η κύριος Δήμαρχος με τον νεοεκλεγέντα  Πάρεδρο του Σελλά Παναγιώτη Ντέντε και την υποψήφια του Συνδυασμού "ΤΡΙΦΥΛΙΑ ξεκινάμε"  του κυρίου Κατσίβελα,  κυρία Κανέλα Αργυροπούλου-Παναγιωτοπούλου,  εκ καταγωγής Πύργου Τριφυλίας, αλλά  σχεδόν μόνιμο κάτοικο Σελλά, καθώς είναι σύζυγος του Κωνσταντίνου Αργυρόπουλου. Η κυρία Αργυροπούλου ήταν υποψήφια στον βασικό κορμό του συνδυασμού "ΤΡΙΦΥΛΙΑ ξεκινάμε"  στις πρόσφατες εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης. Για τα εν λόγω στελέχη του συνδυασμού, που έδωσαν έναν ευγενή  και πολύ δύσκολο εκλογικό αγώνα στην περιοχή  Τρυπίλης και Τριφυλίας για την επιτυχία του συνδυασμού,  αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή η παρουσία του κυρίου Δημάρχου (επικεφαλή του νικητήριου συνδυασμού ΤΡΙΦΥΛΙΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ), στην περιοχή της Τριπύλης. Ως εκ τούτου,  φρόντισαν για την περιήγηση στο μοναστήρι αλλά και στο Σελλά, τόσο του κυρίου Δημάρχου, όσο και της συζύγου του.

 
Η τέλεση της θείας Λειτουργίας από τον ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΣ Κ.Κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ, δεν μπορεί παρά να μας δίνει ιδιαίτερη χαρά και τιμή για το Σελλά και ασφαλώς και για την Τριπύλη. Στην επισυναπτόμενη φωτογραφία διακρίνονται ο τέως πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Σελλά – Δημήτριος Δημητρόπουλος- και ο  πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Αρκαδικού Ποταμού- Τάκης Αδαμόπουλος- να συνομιλούν μπροστά από την Αγία Πύλη του <<μοναστηριού>> με τον Μητροπολίτη Τριφυλίας& Ολυμπίας κ.κ. Χρυσόστομο, για θέματα και προβλήματα που άπτονται της εκκλησίας,  του περιβάλλοντος χώρου αλλά και της προσβασιμότητας στο μοναστήρι. Είμαστε απολύτως σίγουροι, ότι οι ΘΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΔΡΑΣΕΙΣ  και των τριών παραγόντων κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση,  καθώς έχουν γνώμονα αλλά και άξονα  το καλό του ανεκτίμητου και αγαπημένου μας ιστορικού μοναστηριού.


Η έντονη παρουσία του κόσμου, έδωσε επίσης  μια ιδιαίτερη νότα  στη θρησκευτική κατάνυξη του φετινού εορτασμού στον Αγίου Νικήτα, όπως μπορείτε και να δείτε στην επισυναπτόμενη φωτογραφία.  Πλήθος κόσμου από το Σελλά και την περιφέρεια της Τριπύλης έφτασαν στο μοναστήρι να προσευχηθούν και να ανάψουν ένα κερί στην εκκλησιά. Εκτιμάται, αλλά πλέον  αποτελεί βεβαιότητα, ότι το μοναστήρι σταδιακά θα αποκτήσει όλο και περισσότερους επισκέπτες και προσκυνητές, λόγω των ενεργειών ανάδειξής του, καταρχήν από την εκκλησία και τους εκπροσώπους αυτής,  από τους τοπικούς φορείς (την τοπική αυτοδιοίκηση, τον πολιτιστικό σύλλογο των απανταχού Σελλαίων η <<Αγία Τριάς >>), αλλά και από εμάς, ήτοι όλου του κόσμου της περιοχής,  που  συνεχώς αγκαλιάζουμε με αγάπη το μοναστήρι και θα συνεχίσουμε να συμβάλουμε όλοι  μαζί βάζοντας ο καθένας μας ένα λιθαράκι προς αυτή την κατεύθυνση. 

Για τους απανταχού Σελλαίους, το μοναστήρι έχει ιδιαίτερη θέση στην καρδιά και στην ψυχή τους, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι πολιτιστικής κληρονομίας και πολλών παιδικών  αναμνήσεων συνδεδεμένων με αυτό. Επομένως είναι αυτονόητη η ενεργή συμμετοχή στους εορτασμούς του μοναστηριού. Όπως μπορείτε να δείτε στην επισυναπτόμενη φωτογραφία την εικόνα του Αγίου Νικήτα, κρατείτε ευλαβικά από την κυρία Παναγιώτα Γεωργακοπούλου ( τέως προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου των Απανταχού Σελλαίων << Η Αγία Τριάς>>) και τον κύριο Χρήστο Τζαβέλλα ( τέως μέλος του αντίστοιχου Συλλόγου, αλλά και μέλος της πάλαι ποτέ ποδοσφαιρικής ομάδας που είχε δημιουργηθεί από το Σελλά) . 

Το μοναδικής ομορφιάς αλλά και ιστορικής, πολιτιστικής σημασίας  <<μοναστήρι >>   Αγίου Νικήτα για το Σελλά, αποτελεί σημείο αναφοράς και σύμβολο,  που θα πρέπει να διαφυλάσσεται, ως κόρη οφθαλμού από όλους μας. 


Κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε το γεγονός, ότι το εν λόγω μοναστήρι χρονολογείται πέριξ του 1898,  όπως αναγράφεται στο δάπεδο του μοναστηριου, κάτω απο το δικέφαλο ΑΕΤΟ (επισυναπτόμενη φωτογραφία).





Ο Διαχειριστής του ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ  Blog News Nemesis , Βασίλειος Αργυρόπουλος.

H καλύτερη εκδίκηση είναι η λήθη.... Να πνίγεις έναν εχθρό στην σκόνη της μηδαμινότητάς του. ~~ Baltasar Gracian

  Τραγικό το χάσιμο χρόνου να μαλώνεις με έναν  ανόητο και φανατικό που δε νοιάζεται για την αλήθεια, αλλά μόνο για τη νίκη των πεποιθήσεω...